вівторок, 31 серпня 2021 р.

Рекомендації щодо ведення зошита з математики

 Методичні рекомендації щодо ведення та перевірки зошитів із математики в навчальних закладах

завантажити у форматі PDF

     Вимоги до ведення та перевірки зошитів з математики регламентуються методичним листом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 № 1/9–529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5–11 класах» (окрім кількості контрольних робіт). Відповідно до цього листа, кількість робочих зошитів із математики визначається за класами:
  • 5–6 класи — два зошити (з математики);9 9
  • 7–9 класи — два зошити з алгебри і один 9 9із геометрії;
  • 10–11 класи — один зошит з алгебри та по9 9чатків аналізу і один зошит із геометрії.
Для контрольного тематичного оцінювання передбачаються окремі зошити для кожного предмета (математики, алгебри, геометрії), що зберігаються протягом навчального року в загальноосвітньому навчальному закладі. Тематичні контрольні роботи перевіряються в усіх учнів з подальшою корекційною роботою в тих самих зошитах. Перевірка контрольних робіт учителем здійснюється в термін до наступного уроку.
 
Із метою забезпечення дотримання єдиного орфографічного режиму рекомендуємо встановити такий порядок ведення зошитів:
  • зошити підписувати мовою, що вивчається;
  • записи в зошиті виконувати кульковою ручкою із синім чорнилом чи його відтінками (для оформлення рисунків використовувати простий олівець);
  • креслення виконувати олівцем (у випадку необхідності — із застосуванням лінійки та циркуля), а умовні позначення до них підписувати ручкою;
  • неправильний запис необхідно охайно перекреслити (а не брати у дужки чи витирати гумкою або використовувати коректор);
  • між класною й домашньою роботою доцільно пропускати 3-4 клітинки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, клітинки не пропускають);
  • у зошитах 5–9 класів записувати дату словами, в окремому рядку вказувати, класна чи домашня робота, у класній роботі зазначати назву теми уроку, наприклад:
Сьоме вересня
Класна робота
Пряма. Промінь. Відрізок
  • у 10–11 класах у робочих зошитах можливе й інше оформлення: дату на полях позначають трьома парами арабських цифр (25.09.16), а на рядку — вид роботи;
  • у зошитах для контрольних робіт в усіх класах доцільно записати лише дату й тему, у межах якої виконується контрольна робота, наприклад:
Перше жовтня
Нерівності
 
 
Звертаємо увагу, що після заголовків, назв видів робіт, підпису зошита крапку не ставлять.
 
Під час розв’язування вправ, задач доцільно позначати номер завдання (№ 16), а не уточнювати (задача 16 або вправа 16).
 
Зошити, у яких виконуються навчальні класні та домашні роботи, рекомендується перевіряти:
  • у 5–6 класах — один раз на тиждень;
  • у 7–9 класах — один раз на два тижні;
  • у 10–11 класах із математики — двічі на місяць;
Під час перевірки зошитів рекомендуємо враховувати такі критерії:
  • наявність різних видів робіт;
  • якість виконання робіт;
  • обсяг роботи (зіставлення зробленого на уроці та вдома);
  • охайність;
  • дотримання єдиних вимог орфографічного режиму.Учитель також може перевіряти та оцінювати частину письмової роботи (задачу, вправу, побудову графіка тощо). Рекомендуємо не обмежуватися лише власною перевіркою виконання учнівських робіт, а й практикувати самоперевірку, взаємоперевірку, формуючи тим самим в учнів потребу здійснювати самоконтроль. 
  • Оцінка за ведення зошитів із математики виставляється до класного журналу наприкінці вивчення кожної теми.
  •  
  • У робочому зошиті учитель робить запис: Ведення зошита і виставляє оцінку (наприклад: Ведення зошита — 9).
  •  
  • У разі використання зошитів із друкованою основою для перевірки навчальних досягнень учнів, учитель повинен зберігати використані варіанти протягом навчального року. Самостійні роботи з математики учні можуть виконувати в робочих зошитах, у зошитах із друкованою основою або на окремих аркушах.
  •  
  • Для підвищення мотивації учнів щодо охайного ведення зошита, акуратності виконання записів, графіків та рисунків рекомендуємо учителям використовувати вербальні звернення та оцінні судження, наприклад: «Молодець», «Намагайся писати охайніше», «Зверни увагу на...» тощо.
Укладач Свєтлова Т. В., методист математики КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти




Немає коментарів:

Дописати коментар