МАТЕМАТИКА
Уроки для 5 класу
21 жовтня
Тема. Ділення з остачею
Мета: закріпити знання учнів про компоненти дії ділення з остачею і способи знаходження a, q і r ; вдосконалити вміння розв'язувати задачі на застосування ділення з остачею;
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Обладнання: таблиця «Ділення з остачею».
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Ділене | Дільник | Неповна частка | Остача |
54 | 7 | ||
212 | 6 | ||
158 | 12 | ||
534 | 15 | ||
2 964 | 18 | ||
4 848 | 106 |
II. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
1. Знайти неповну частку і остачу від ділення:
1) 47 на 10; 2) 47 на 9; 3) 80 на 11; 4) 48 на 13.
2. Чи є правильною рівність 80 = 15 × 4 + 20? Чи можна стверджувати, що від ділення 80 на 15 отримаємо неповну частку 4 і остачу 20?
3. Миколка розклав 60 яблук на купки по 8 яблук і ще 4 яблука в нього залишилось. Скільки було купок?
4. Зошит коштує 2 грн. Скільки зошитів можна купити на 25 грн.? Якою буде здача? Скільки грошей треба додати до вказаної суми, щоб купити 15 зошитів без здачі?
5. Розв'язати рівняння 3х + 5 = 26.
III. Вдосконалення вмінь
- Після повторення основних відомостей про ділення з остачею (див. усні вправи), вчитель знову звертається до таблиці «Ділення з остачею» і повторює, що для запису числа а у вигляді bq + r, треба поділити а на b і знайти два числа q і r . Окрім цього, знаючи b, q і r, можна за тією ж формулою знайти а .
№327 Маємо: 11х7=77 (кг) маса11 заготовок;
77:4=19 (ост.1)
№ 329. Маємо: 92 = 7 × 13 + 1.
V. Домашнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар